lifeofcedving

Alla inlägg under januari 2012

jao

Av Sofie Cedving - 31 januari 2012 21:31

Hej! 

Sov hos Mini inatt och kunde knappt sova för att jag låg och tänkte på massor omkring mig.. Har hänt ganska mycket på sistone i mina tankar... Förr tänkte jag knappt alls, men nu så har jag hela tiden massa att tänka på ( ganska irriterande). Nästan alla i min omgivning har pojkvän eller flickvän och jag blir så himla avunsjuk på dom eftersom jag vill känna samma känsla som dom. Får väl vänta ytterligare tre år så hittar jag säkert någon igen. 


Dagen började i alla fall med att jag stängde av väckarklockorna imorse och Mini blev arg för hon ville ha dom på återupprigning. Sen så åkte jag till skolan och mini till praktiken. Jag fick också låna minis bagerikläder eftersom jag glömde mina hemma. I bageriet så bakade vi i princip bara bröd ( skit tråkigt!!). sen när vi var klara med bröden så skulle jag och tre stycken till göra arraksbollar ( ännu tråkigare!!). Efter skolan så mötte jag upp Mini på stan för att ta ut pengar och sen bar det av till Monka. Jag hann bara ta ett kopp kaffe och ta en cigg sen så var jag tvungen att dra tillbaka till stan för att ta bussen hem. När jag var hemma så satte jag mig vid datorn direkt som vanligt och kollar på House som är bland dom bästa serierna jag vet fast att house är väldigt enformligt :P men men, det var allt jag hade att skriva idag :P 



Pusshej<3 

Av Sofie Cedving - 25 januari 2012 20:29

Hej! 

Ledsen för att det var ett tag sen nu jag updaterade bloggen.. Har varit mycket med mini hos Monka och skola. 

Jag har varit förkyld sen i fredags tror jag så jag fick inte vara med på bagerilektionerna den här veckan.. Jag som verkligen ville dit den här gången. Jag bakade kokoskakor i alla fall som blev ganska lyckade och städat lite i rummet som verkligen behövdes. Skola imorgon, sen ska jag till min bror och sedan till bowlingen direkt. Jag har inte så mycket mer att skriva, men skriver kanske mer imorn :) 



 

Jag den 26 septemper 2011 :) 



Pusshej<3

Av Sofie Cedving - 17 januari 2012 22:44

Hej!

Igår så blev det mycket skratt och lite sömn xD


Började sent igår så jag fick ta hand om hunden. Han är så söt! Sen i skolan snackade vi bara om vad vi skulle göra i idrott och hälsa B och det tog typ 20 min :P Sen efter skolan så åkte jag och Mini till Minis lotsasmamma Monka för att kunna käka och så innan vi drog vidare till gymmet och dansa zumba. Det var roligare än vad jag hade väntat mig, och som tur var så var jag inte den enda sm aldrig hade dansat det förut. :P Ofta blev det ju att man inte fattade hur stegen var, men det var ju bara att hitta på liknande steg så det blev ungefär rätt :P Efter det så åkte vi tillbaka till monka och drack lite kaffe och så. Mini tänkte att vi skulle ta en promenad sen för att varva ner efter passet och vi stannade nere vid bowlingen för att Mini sen skulle åka hem så jag gick tillbaka till Monka. Hemma hos Monka var Minis ex Max, så Max, jag och Monka spelade några parti skip-bo. Monka blev helt plötsligt sugen på popcorn så jag och Max åkte och köpte det till henne :) sen blev det mer skip-bo, sen blev vi hungriga vid halv 3 så jag och Max åkte för att köpa donkenmat ^^ var riktigt gott :) Somnade inte förrän halv fyra sen..





Idag.

Idag så vaknade jag klockan halv sju och hade en kvart på mig att fixa mig och gå ner till bussen. När jag väl kommit till busshållplatsen så kom bussen så jag hade tur att jag hann med den :P Sen träffade jag Mini i söder och tog en cigg sen åkte hon till praktiken och jag till skolan för en heldag i bageriet.. hade glömt mössan hemma så jag fick låna en keps att ha på mig istället. Vi gjorde två olika marängsaker sen skulle jag, Carro och Mimmi göra citroncurd. Första marängsaken blev helt fail och massa plus att jag var på dåligt humör så jag blev skit irriterad.. sen den andra marängsakerna så tyckte läraren ite det var bra nog och då skrek jag på honom om att det bara var första gången vi gör sånna och då är det såklart att det inte blir som han har tänkt sig. Citroncurden var lätt att gör, men tog väldigt lång tid för det att bli tjock nog.. Jag spillde kaffe över mig och sen så sluta det med att jag gick in i en dörr -.- Efter skolan har jag bara vart hemma och degat :P Men jag kanske skriver imorn, men om jag inte gör det så skriver jag på torsdag:) 




  


Jag någon dag i höstas när jag hade skit tråkigt :P 





 

Våran Borderterrier Chippen :) 



Pusshej<3

Av Sofie Cedving - 15 januari 2012 18:35

Hejsan! 

Idag ringde min bror och väckte mig och frågade när vi skulle komma till honom. Belv SÅ arg för att jag inte fick sova ut idag.. Jag kunde ju inte somna om så jag fick gå till köket och fixa frulle och spela sims 3 samtidigt. Efter det så kollade jag 2 avsnitt på the O.C och sen var det bara att fixa mig och sedan dra till bilen. Hämtade brorsan utanför ica i blacka och sedan bar det av vidare till brorsan. Väl hemma hos brorsan så blev det käk och leka med brorsans små söta ungar :D Efter en stund blev det att kolla på tv:n där dom visade något program om bröstinplantat :P haha lite diskussioner och så :P HAHA!! sen stannade vi till på Leons och käkade och sedan lämnade pappa av oss hemma hos mamma. har precis tagit en dusch och är redan redo för sängen haha !! Imorgon så blir det sovmorgon, gympa, gym och sova hos mini ^^ får se om jag skriver ett inlägg på mobilen imorn :) 


 

En bild på mig 10 november 11 :) 



pusshej

Av Sofie Cedving - 15 januari 2012 01:12

Fan asså!!

När jag skulle bädda rent sängen så råkade jag komma emot min vattenflaska jag har på bordet intill sängen så hela datan blev blöt eftersom den med stod där... -.- Allting blev segt som in i ******* !! har spelat Sims 3 hela dagen lång. Inte okej!! men finns ingenting annat att göra här hemma och jag orkade verkligen inte gå ner till farmor som bor två hus nedanför oss.. Lat? nae då :P 



 

Jag 24 november 11 :) 


Pusshej<3


Av Sofie Cedving - 13 januari 2012 16:49

Hej! 

Idag har jag haft det ledigt från skolan för att läraren var borta. Har varit hemma nästan hela dagen och spelat wii och kollat tv och sånt. Sen tog jag en snabbdusch, fixade iordning mig och stack sedan till bussen till stan. Sen i stan så tog jag 117 till pappas jobb och sedan bar det av hemåt till honom. så nu sitter jag i vardagsrummet och svullar choklad ^^ 


 

Jag våren 2011 :) 



Pusshej<3

Av Sofie Cedving - 12 januari 2012 21:53

Hejsan! 

Jag heter Sofie och är 17 år och bor lite utanför norrköping. Jag tror att folk ser mig som en glad, omtänksam, snäll, och en pålitlig tjej. På fritiden spelar jag bowling, är med kompisar, spelar dator och kollar på film. Jag går Bageri/konditoriprogrammet på John bauergymnasiet och trivs väldigt bra med klassen. Jag har väldigt lätt för att skratta och göra andra glada speciellt när jag är övertrött och väldigt sprallig. Om ni vill veta mer om mig så kan ni ställa en fråga så lovar jag att svara så ärligt jag kan. :) 


        

Jag julafton 2010. 



Pusshej<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 17 år som tycker om att lyssna på musik, spela dator och vara med kompisar.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards